fbpx

Sve o aromatizaciji prostora

Sredstvo da vaš prostor ostavi sjajan prvi utisak

Sa razlogom kažu da su prvi utisci često i najtrajniji. Ako već znate da za prvi utisak ne postoji druga šansa, onda ćete uraditi sve što je u Vašoj moći da ostavite utisak koji se ne zaboravlja. Međutim, čvrst stisak ruke i osmeh, začudo, nisu baš sve što Vam je potrebno, ukoliko želite da i Vaš prostor impresionira svakog ko se prvi put u njemu zatekne.

Sve o aromatizaciji prostora 1

S obzirom da je čulo mirisa najistančanije i da ima najjače emotivno i evokativno dejstvo, miris Vašeg prostora može biti presudan za neponovljiv i često nepopravljiv prvi utisak.

Zašto je potrebna aromatizacija prostora?

Svako od nas želi da stvori ugodan ambijent za svoje posetioce – od vlasnika hotela, preko upravnika prodavnica u tržnom centru, sve do trgovca nekretninama i gostoljubivih domaćina. Ne treba zaboraviti da svako od nas i s želi da boravi u prostorijama koje mirišu prijatno i sveže.

Postoje situacije kada je aromatizacija prostora potpuno neophodna jer želite da neutrališete neprijatne mirise, kao i situacije kada je aromatizacija prostora onaj „korak dalje“ koji želite da učinite kako bi Vaš prostor bio prepoznatljiv, a posetioci poželeli da se vrate.

Poslednjih godina imperativ je postala profesionalna aromatizacija prostora, kao rezultat pojačane konkurencije u svim oblastima biznisa. Ova novina ima i naučnu potporu: istraživanja su pokazala da se upotrebom prijatnih mirisa u prodavnicama, supermarketima, kazinima i kafićima zarada znatno povećala. Istovremeno, kupci su kao jedan od faktora koji je uticao na kupovinu u velikom broju navodili upravo prijatan miris objekta, potpuno prilagođen proizvodima i uslugama koje se nude.

Sve o aromatizaciji prostora 2

Tako, senzorni marketing kao deo poslovne strategije primenjuje se recimo u kafe lancima Starbaks. Prožimajući miris kafe koji osetite pri ulasku u objekat nije kafa koju ćete uskoro popiti, već upravo osveživač prostora.

Bez obzira na to da li potencijalnim poslovnim saradnicima želite da stvorite prijatan ambijent za boravak, pokušavate da poboljšate kupovinu u svom prodajnom objektu ili se jednostavno trudite da svoje goste opustite i kreirate prijatnu atmosferu za druženje, proizvodi za aromatizaciju prostora istovremeno su trend i neophodnost.

Aromatizacija prostora – od paljenja suvog bilja do stilizovanih digitalnih aparata

Primena mirisnih sastojaka u ritualima, poboljšanju mentalnog i fizičkog zdravlja i raspoloženja bila je prisutna u svim drevnim civilizacijama – grčkoj, rimskoj, egipatskoj, vavilonskoj i indijskoj i predstavljala je neizostavni element u pokušajima komunikacije sa dušama predaka i božanskim bićima, u molitvama i za lečenje različitih bolesti.

Sušeno bilje starih Egipćana palilo se u spiritualne svrhe i predstavlja preteču mirisnih štapića po kojima je najpoznatija Indija, odakle je kultura paljenja štapića krenula na putovanje i zadržala se u Evropi, Aziji, Americi i ostatku sveta. Mirisni štapići bili su deo ranih trgovačkih razmena, a njihova upotreba nezaobilazan element religijskih obreda i društvenog života.

Sve o aromatizaciji prostora 3

Iako se mitološka komponenta na kojoj su se zasnivali rituali paljenja mirišljavih štapića danas gotovo sasvim izgubila, upotreba mirisa u svakodnevnim javnim i privatnim događanjima se zadržala i dobila nove oblike, od aromaterapije kao zvanične metode rehabilitacije tradicionalne medicine, do reiki terapije, hygge i sličnih koncepata, kao i profesionalne aromatizacije poslovnih objekata – prodavnica, kafea, toaleta, svlačionica, restorana i hotela.

Tehnološka revolucija nije zaobišla ni osvežavanje i aromatizovanje prostora. Danas zato postoje izuzetno sofisticirani, precizni i automatizovani načini da svoj prostor osvežite i oslobodite ga mirisa kuvanja ili farbanja stolarije, kao i da svojim posetiocima pružite ugodno iskustvo boravka u Vašem prostoru.

Metode aromatizacije prostora

Efikasnost aromatizacije umnogome zavisi od metode za koju ste se odlučili – nekoliko mirisnih sveća neće proširiti miris vanile u Vašem poslovnom prostoru veličine 120 kvadratnih metara, a Vaše malo kupatilo može biti zagušeno mirisom osveživača namenjenog velikim kvadraturama.

Sve o aromatizaciji prostora 4

Zato je u izboru metode najbolje krenuti od prostora koji želite da aromatizujete – njegove veličine i odgovora na pitanje da li postoje mirisi koje želite neutralisati ili samo tražite svež i prijatan miris. Svakako, aromatizacija koja je potrebna stanovima i kućama uveliko se razlikuje od aromatizacije poslovnih prostora.

Aromatizacija Vašeg privatnog prostora

Ako niste ljubitelj paljenja štapića koje uz odabran miris uvek prati i za neke neprijatan dim, na raspolaganju su Vam brojne vrste kompaktnih osveživača u plastičnim kutijama ili limenkama, a zasnivaju se na isparavanju. Otvaranjem pakovanja ostavljate koncentrat mirisa u obliku gela da postepeno isparava na vazduhu, ispuštajući miris.

Međutim, delotvornost ovog metoda pokazala se ograničenom – većina korisnika smatra da ovakva pakovanja ne ispunjavaju svoju svrhu čak ni u malim prostorijama, baš kao i mirišljave sveće, koje više pružaju estetski nego olfaktorni ugođaj. Svakako je jedan od nedostataka ovakvih proizvoda i njihova izuzetno mala mogućnost da neutrališu mirise koje svakodnevno srećemo u svim domaćinstvima.

Danas su u upotrebi značajno unapređene verzije osveživača u konzervama. One su punjene organskim vlaknima natopljenim u esencije mirisa i potpuno su ekološki prihvatljive, dok su sve popularnije i tzv. mirisne kocke napravljene od drvenih vlakana, natopljene mirisnim uljima, takođe neškodljive po okolinu i zdravlje ljudi i kućnih ljubimaca.

Sve o aromatizaciji prostora 5

Svojom pojavom na tržištu osveživači vazduha u spreju napravili su pravu malu revoluciju – reklamirani su kao osveživači kojima dobijate intenzivan miris kada god to poželite dok su navodno neutralisali sve mirise koje ne želite u svom domu.

Pa ipak, ispostavilo se da intenzivan miris koji ispuštaju zapravo nije dugotrajan i da je stoga česta potreba za stalnim prskanjem. Uz to, sve supstance u spreju, grupno nazvane aerosoli, jedan su od glavnih krivaca za uništavanje ozonskog omotača, dok je dokazano da mogu izazvati disajne probleme, pogoršanje hroničnih stanja, kao i da povećavaju rizik od pojave karcinoma.

Kada je prepoznata potreba za ispuštanjem mirisa u željenim vremenskim intervalima, aerosoli su ponovo stupili na scenu. Ovoga puta upakovana u privlačna dekorativna pakovanja sa mogućnošću diskretnog uklapanja u svaki dom, automatizacija ispuštanja mirisa (putem senzora pokreta ili podešavanjem vremenskog intervala) postala je prisutna u brojnim domaćinstvima.

Različite varijante ovakvih osveživača i dalje su aktuelne, ali prilagođene svima koji vode računa o životnoj sredini i svom zdravlju. Sve prednosti predefinisanog ispuštanja mirisa sa ekološkom usklađenošću spojene su u osveživače koji ispuštaju „suvi vazduh“, bez ulja i aerosola, koji su napravljeni na bazi prirodnih sastojaka, imaju efekat neutralisanja neprijatnih mirisa i aromatizacije prostora.

Aromatizacija poslovnih prostora

Kada tražite proizvode za osvežavanje svog privatnog prostora, možete priuštiti put do pravog izbora metodom pokušaja i pogrešaka. Međutim, kada ste vlasnik firme, nemate luksuz da pravite greške – one Vas mogu koštati potencijalnih klijenata, zadržavanja postojećih ili doslovno koštati, ukoliko neefikasne sisteme morate menjati.

Jedan od prioriteta u izboru osveživača za poslovni prostor svakako je moderan dizajn koji se lako uklapa u različita okruženja. U tom smislu, na raspolaganju su Vam uređaji koji izgledom nimalo ne liče na osveživače kakve biste očekivali, ne narušavaju estetiku Vašeg prostora, i mogu biti vrlo dekorativni ili krajnje diskretni.

Sve o aromatizaciji prostora 6

I u slučaju izbora uređaja za aromatizaciju poslovnih prostorija, važno je rukovoditi se veličinom prostora. Tako se na tržištu mogu naći uređaji koji pokrivaju male površine, do 40 kvadratnih metara, ali i oni koji se konektuju na centralne ventilacione sisteme i pokrivaju prostore do 5.000 kvadratnih metara, čija trajnost mirisa može biti znatno produžena – čak do tri meseca. Za prostore srednjih površina, od 50 do 300 kvadratnih metara, koji su manje zahtevni, dobar izbor su uređaji koji se fiksiraju na zid i gotovo su bešumni.

U skladu sa usložnjavanjem potreba korisnika i konkurencijom na tržištu, danas se retko sreću uređaji za profesionalnu aromatizaciju koji nisu digitalizovani, a stepen njihove kompleksnosti kreće se od prostog podešavanja vremenskih intervala ispuštanja mirisa i podešavanja intenziteta mirisa putem ventila do uređaja koji su potpuno kompjuterizovani – precizno programirani da ispuštaju miris određenog intenziteta u zavisnosti od doba dana, tj. prometnosti Vašeg prostora.

Sve o aromatizaciji prostora 7

Ukoliko Vam je izvor napajanja značajan faktor u izboru aparata za aromatizaciju, treba znati da kompleksni uređaji koji mirisom pokrivaju i više stotina kvadratnih metara uglavnom koriste struju, dok su uređaji za aromatizaciju manjih prostora uglavnom na baterije.

U aromatizaciji poslovnog prostora, vrlo je popularna metoda isparavanja. Ona se najčešće koristi kod uređaja za izuzetno velike površine, a obezbeđuje precizno doziranje mirisa. Takođe, ova metoda, zasnovana na postepenom isparavanju parfemskih supstanci garantuje brzu aromatizaciju prostora i neutralisanje neprijatnih mirisa, bilo da ste vlasnik hotela koji ne želi miris restoranske hrane na recepciji ili vlasnik teretane koji želi svojim posetiocima prijatno iskustvo boravka čak i u svlačionici.

Kao i u svom domu, u poslovnim prostorima sa velikom frekvencijom ljudi treba minimizirati rizike koji dolaze korišćenjem aerosola. U poslednje vreme je zato sve popularnija metoda „suvog vazduha“ čije korišćenje ne donosi zdravstvene rizike, a ima izuzetno dugotrajan efekat. Iako njeni efekti nisu momentalni, već je za dejstvo potrebno desetak minuta od uključivanja, molekuli koji se ispuštaju u vazduh se dugo zadržavaju i uspešno neutrališu neprijatne mirise.

Skrivene prednosti proizvoda za aromatizaciju prostora

Svi koji osim prijatnog mirisa bez neželjenih primesa različitih mirisa iz domaćinstva ili poslovnih prostora žele i dodatnu higijenu zbog prirode posla (spremanje, služenje, čuvanje i prodaja hrane ili domaćinstva sa decom i članovima osetljivog zdravlja), mogu imati dezinfekciono dejstvo istovremeno sa aromatizovanim ambijentom.

Naime, postoje proizvodi poput Air Control Classic i Air Control Plus koji zahvaljujući jedinstvenoj formuli dezinfikuju okolinu jer sadrže jedinjenja izvedena od amonijumovih soli, dok ova funkcija ne narušava efikasnost neutralisanja neprijatnih mirisa i aromatizacije prostora. Ovi osveživači su pakovani u bočicama od 250 ml što je dovoljno za oko 3.000 prskanja, a dostupni su u 4 mirisne note.

Sve o aromatizaciji prostora 8

Druga skrivena prednost uređaja za aromatizaciju prostora je njihova prilagodljivost. Postoje dispenzeri u kojima se umesto osveživača mirisa može koristiti insekticid protiv sitnih letećih insekata, najčešće komaraca i muva, pa su takvi uređaji poput dispenzera Air Free idealni za letnje vreme, a bočice i potpuno neškodljiv za zdravlje ljudi i kućnih ljubimaca lako se menjaju bočicama sa osveživačem.

Kome je neophodna aromatizacija prostora?

Osim radi stvaranja prijatne atmosfere u Vašem domu, uređaji za aromatizaciju prostora neophodni su gotovo svim poslovnim prostorima. Njihova raznolikost u pogledu metoda koje koriste i dizajnu, veliki izbor mirisa, prilagodljivost Vašim potrebama i mogućnost upotrebe u dodatne svrhe čine ih nezaobilaznim elementom svakog poslovnog okruženja – od kancelarija i holova, do hotelskih soba, restorana, prodavnica, toaleta i teretana.

Na Vama je da se pravovremeno informišete, izaberete sistem aromatizacije u skladu sa Vašim načinom života i poslovanja i pustite prijatan, svež miris da preuzme bar delić zasluge za prefinjenu atmosferu u Vašem objektu.